Acte necesare eliberării certificatului de atestare fiscală

  • cerere pentru eliberarea unui certificat de atestare fiscală pentru persoane fizice privind impozite, taxe locale și alte venituri datorate bugetului local;
  • actul de identitate al contribuabilului: C.I./B.I/N.I.F/C.U.I (original și fotocopie);
  • împuternicire în original sau fotocopie legalizată.
  • C.I./B.I/N.I.F/C.U.I împuternicit.

În cazul în care se solicită certificat de atestare fiscală pentru dezbaterea succesiunii:

  • actul de deces al persoanei pentru care se dezbate succesiunea (original și fotocopie);
  • acte doveditoare din care să reiasă calitatea persoanei fizice de a obține certificatul de atestare fiscala, după caz:
  • certificat de naștere (original și fotocopie);
  • certificat de căsătorie (original și fotocopie);
  • actul de identitate al persoanei care solicita certificatul de atestare fiscală: C.I./B.I/N.I.F/C.U.I (original și fotocopie);
  • sentință judecătorească de divorț (original și fotocopie);
  • actul de identitate al împuternicitului (original și fotocopie);
  • certificat de calitate moștenitor/legatar (original și fotocopie);
  • certificat de moștenitor/legatar;
  • adresă notariat prin care se solicită certificat de atestare fiscal.
  • împuternicire în original sau fotocopie legalizată.

Menționăm că:

  • în cazul în care contribuabilul nu are domiciliul pe teritoriul României, în conformitate cu art. 18 din Noul Cod de procedură fiscală, acesta va fi reprezentat de un împuternicit;
  • împuternicirea se depune la organul fiscal în original sau fotocopie legalizata în conformitate cu același act normativ;
  • în conformitate cu art. 159 alin. (3) din Noul Cod de Procedură Fiscală „certificatul de atestare fiscală se emite în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data solicitării și este valabil 30 de zile de la data emiterii.